Κάθε βιβλίο, ένα καράβι....

Πάμε να ταξιδέψουμε την ψυχή μας....

Γερό σκαρί κάθε βιβλίο, μπορεί να μας φτάσει μακριά....



14 Ιουνίου 2010

Τα νέα από την Κύπρο!

Καλώς σας βρήκα! Επιστροφή από Κύπρο και πάλι γύρισα με μια βαλίτσα γεμάτη γλυκιές αναμνήσεις, χαρούμενες αγκαλιές και καλωσορίσμτα, χαμόγελα και φιλιά, συγκίνηση και τόσα άλλα που ξεχείλισαν από τις αποσκευές της ψυχής. Και πώς να σας περιγράψω όλα όσα έζησα; Πώς να χωρέσουν σε μια ανάρτηση; Μπερδεύονται οι φωνές, ανακατεύονται οι εικόνες, οι αναμνήσεις έχουν μια γλύκα τόση.....
Σαν οδοιπορικό θα το ξεκινήσω και θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω όσα έζησα κι ας είναι φτωχά τα λόγια μπροστά στην αγάπη του Κυπριακού κοινού που σάρωσε όλη την κούραση των ημερών....
Ημέρα πρώτη: Βιβλιοπωλείο Parga-Πάφος.
Ο πρώτος που είδα, πριν ακόμα και από την Δημήτρη και την Γιάννα, τους γλυκούς μου οικοδεσπότες, ήταν ο Μάκης ο Αντωνόπουλος που θα με παρουσίαζε και είχαμε ξανασυναντηθεί πριν τρία χρόνια. Και μόνο οτι είναι ο άνθρωπος που έκανε την διασκευή της Λωξάνδρας πριν από τόσα χρόνια για την τηλεόραση, και μόνο για τον σεβασμό που έδειξε στο αγαπημένο μου βιβλίο, τον λατρεύω! 
Ο κόσμος έφτανε και γέμιζε τον χώρο. Στο τέλος εκτός από την αίθουσα, κατακλύστηκε ακόμα και η σκάλα. Το κλιματιστικό δεν τα κατάφερε ν' ανταποκριθεί, ήταν και η ατμόσφαιρα καυτή από την ζεστασιά των ανθρώπων.... Θα δείτε και από τις φωτογραφίες... Στο τέλος είμαι με τα μαλλιά μαζεμένα πριν λιποθυμήσω....


Όρθιος ο Δημήτρης από το βιβλιοπωλείο Parga και δίπλα μου ο Μάκης Αντωνόπουλος


Εδώ μόλις έχω αρχίσει, όρθια για να τους βλέπω όλους....

Εδώ το μαλλί πιάστηκε, μαζί με την ανάσα καθώς ο κόσμος ήθελε να του υπογράψω και παράλληλα να φωτογραφηθεί μαζί μου.....  Το κλιματιστικό αγωνιζόταν πολύ σκληρά....








Ημέρα δεύτερη: Βιβλιοπωλείο Parga - Λάρνακα
Ο Δημήτρης και η Γιάννα βλέποντας την κατάσταση της προηγούμενης μέρας, εκτός από το κλιματιστικό μου είχαν και πολλούς ανεμιστήρες.... Ο κόσμος ήταν ακόμα και όρθιος, η συζήτηση ζωντανή και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, στο πάνελ, εκτός από τον Δημήτρη που μας προλόγισε και η Γιόλα Δαμιανού Παπαδοπούλου, συγγραφέας. Σας θυμίζω οτι είχα ξετρελλαθεί με το βιβλίο της "Το άλλο μου μισό" και τώρα διαβάζω το επόμενο "Κρατήσου απ' τα όνειρά σου". (προσεχώς και σχετική ανάρτηση!)
Το πάνελ...
Γιόλα Δαμιανού Παπαδοπούλου, Δημήτρης Μπαλαούρας και εγώ....
(Δεν είναι πολύ καλή η φωτογραφία, αλλά μόνο αυτή διαθέτω)

                            

Γιάννα και Δημήτρης οι οικοδεσπότες μου από το βιβλιοπωλείο PARGA.









Έχουν αρχίσει οι υπογραφές....













Ο κόσμος πολύς.... Όλοι με δυο καλά λόγια στο στόμα κι ένα χαμόγελο... απίστευτοι άνθρωποι οι Κύπριοι.... Η φιλοξενία συστατικό του αίματος....









Ημέρα τρίτη: Βιβλιοπωλείο Rivergate - Λευκωσία
Εδώ μιλάμε για το σπίτι μου μάλλον.... Η Αίγλη και ο Δημήτρης, οι οικοδεσπότες, έχουν το ταλέντο να σε κάνουν να αισθάνεσαι τουλάχιστον συγγενείς... ήταν εκεί από το πρωί που έφτασα στην Λευκωσία, όπως ήταν και μόλις πάτησα το πόδι μου στην Κύπρο...
Πριν την εκπληκτική παρουσίαση, είχα μια όμορφη συζήτηση στο ραδιόφωνο του ΡΙΚ με την Έλενα Χαραλάμπους και η μια ώρα ήταν λίγη, ποτέ δεν μας φτάνει για να πούμε όσα θέλουμε, το έχουμε παρατηρήσει από πέρσι.... Η Έλενα μάλλον κάτι θα κάνει ώστε του χρόνου να έχουμε πιο πολύ χρόνο, αλλιώς όλες οι συζητήσεις μας μένουν μισές.... Απίστευτο πράγμα η χημεία ανάμεσα σε δύο ανθρώπους!


Την ώρα της παρουσίασης. Λίγο σκοτεινή μας βγήκε.....













Ο κόσμος παρακολουθεί....










Και οι υπογραφές που κράτησαν ώρα....
Ανάμεσά τους η Έλενα με το όμορφο δώρο της και τα ακόμα πιο νόστιμα μεζεδάκια της! (Έλενα, τα φάγαμε την ίδια στιγμή!)
Ακομα η Γιάννα, η καλή μου φίλη από την blogoσφαιρα, η Άρια που γνωριστήκαμε από το διαδίκτυο, η ντροπαλή Στέφανη που φέτος τα κατάφερε να μου μιλήσει, ενώ πέρσι ντράπηκε και όλος ο κόσμος που δεν ήξερ τι να κάνει για να μου δείξει την αγάπη του, αλλά ήταν τόσο έκδηλη που μόνο συγκίνηση ένιωθα... απίστευτη βραδιά.....



Ημέρα τέταρτη: Βιβλιοπωλείο Κυριάκου - Λεμεσός
Αυτή την τελευταία μέρα κανείς μας δεν την περίμενε και εδώ πραγματικά ότι και να πω ήταν λίγο.... Έπρεπε να είμαι στο βιβλιοπωλείο από τις 6 ενώ η παρουσίαση θ' 'αρχιζε 7:30.... Μας φάνηκε περίεργο, αυτή είναι η αλήθεια. Δεν υπολογίσαμε καλά και τον χρόνο, άργησα ένα τέταρτο.... αυτο που ακολούθησε ήταν πέρα και έξω από κάθε φαντασία. Ένα τεράστιο βιβλιοπωλείο και πανέμορφο ήταν αυτό του Γιώργου Κυριάκου.... Και κατάμεστο... Ουρές ατελείωτες... Ούτε η φωτογραφίες μπόρεσαν να "αιχμαλωτίσουν" το πλήθος που ερχόταν και όλο ερχόταν....Οι εκτιμήσεις λένε οτι ξεπεράσαμε τα 300 άτομα(!).
Εγώ το μόνο που ξέρω είναι οτι υπέγραφα επί μιάμιση ώρα ΣΥΝΕΧΩΣ, και ανάμεσα στα βιβλία , να και η συγκίνηση όταν δύο από τις αναγνώστριες μου έφεραν να υπογράψω το πρώτο πρώτο μου βιβλίο μ' εκείνο το αγαπημένο εξώφυλλο....
Ακολούθησε η παρουσίαση σε μια κατάμεστη αίθουσα με τα κανάλια παρόντα να καταγράφουν και τον κόσμο πρόθυμο για κουβεντούλα... Εννοείται οτι μετά υπήρχε και συνέχεια στις υπογραφές.... Ο Γιώργος και η τόσο γλυκιά κόρη του η Μαγδαλένα, μ' ένα χαμόγελο γλυκό σαν ζάχαρη, πάντα δίπλα μου κατανοώντας οτι η κούραση είχε ξεπεράσει κάθε όριο, αλλά και η χαρά περίσσευε.....




Μια πολύ μικρή ιδέα από το τι γινόταν. Είπαμε ακόμα και οι φωτογραφίες δύσκολα απαθανατίζουν την πραγματικότητα....









Να και η στιγμή που σας έλεγα....






Η ώρα της παρουσίασης..... μόνο μια μικρή άποψη φυσικά, αφού πίσω από τον φωτογράφο, υπήρχε και άλλος κόσμος και πολλοί όρθιοι, παρ' όλο που ο πάνω όροφος του βιβλιοπωλείου ήταν τεράστιος.....
Ότι κι αν πω για κείνη την βραδιά είναι λίγο, όσα ευχαριστώ κι αν πω πάλι λίγα θα είναι, πάλι αχάριστη θα φανώ....




Και τώρα που τις ξαναβλέπω όλες μαζί τις φωτογραφίες (ακόμα περισσότερες θα βρείτε στο f/b), συνειδητοποιώ για μια ακόμα φορά, πως τις καλύτερες τις τράβηξαν τα μάτια και τις πήρε μαζί της η ψυχή....
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στα βιβλιοπωλεία που με κάλεσαν και με φιλοξένησαν, ένα ακόμα μεγαλύτερο στην Κύπρο που τόσο πολύ με αγκάλιασε.... Δεν λέω "αντίο", όπως πάντα.... Μόνο ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ.... Να μας έχει  Ο Θεός καλά και να ξανασμίξουμε του χρόνου....

11 σχόλια:

  1. Λένα μου, η Κύπρος δείχνει έμπρακτα ότι σ'αγαπάει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σοφάκι, είναι πολύ λίγα αυτά που μπορούν να περάσουν σε μια ανάρτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρινα Χριστοδουλου14 Ιουν 2010, 4:29:00 μ.μ.

    Αγαπητή Λένα,

    Με συγχωρείς για τον ενικό αλλά σε αισθάνομαι σαν μια φιλη που γνωρίζω χρόνια.
    Πραγματικά χάρηκα που βρέθηκες στην ιδιαίτερη μου πατρίδα αν και δεν τα καταφέρα να σε γνωρίσω απο κοντά.Ηθελα τοσο να σε δω αλλά τελικα τα καταφερα να σε δω μονο απο την τηλεοραση, αφου μιλησες σε τοπικο καναλι της Λεμεσο.
    Ειμαι σχεδον στο μισο του νεου σου βιβλιου και πραγματικα πιστεψε με οταν την νυχτα κλεισω το βιβλιο για να κοιμηθω λεω παντα" Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΑΞΗΔΕΥΕΙ".
    Σε ευχαριστω Λενα και παντα επιτυχιες στη ζωη σου.Ελπιζω την επομενη φορα που θα ερθεις στην Κυπρο να τα πουμε απο κοντα. Ο θεος να σε εχει καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανοιχτή αγκαλιά οι Κύπριοι για μια ακόμη φορά. Έτυχες όμως σε εποχή που οι θερμοκρασίες θύμιζαν Σαχάρα περισσότερο. Εγώ θα είχα λιποθυμήσει! Τόσο πολύ με ενοχλεί η ζέστη. Εσύ στάθηκες κι εδώ θηρίο! Να είσαι καλά και πάντα επιτυχίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λένα μας καλό σου βράδυ ή μάλλον καλημέρα!! Τα συναισθήματα και οι φωτογραφίες του μυαλού είναι πολύ δυνατές....συμφωνώ και γω!!! Χάρηκα απίστευτα που σε ξαναείδα από κοντά!!! Χαίρομαι που πέρασες ωραία στο νησί μας και απόλαυσες τις αγκαλιές μας και τα φαγητά μας!!! Εγώ και η φωτογραφική μου μηχανή έχουμε πολλά να λέμε και να καμαρώνουμε!!!! Η αγκαλιά μας πάντα ανοιχτή για σένα .......και τον κύριο Γιώργο μας, μην τον ξεχνάμε!!!!
    Υ.Γ Σοφία και Νίκο πρέπει ....να μας δοκιμάσετε, δεν θα χάσετε!!!!...))))))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Γιάννα μου, είπαμε! Τώρα με τον Καλέντη όλα θα είναι διαφορετικά. Ανθρώπινα και ουσιαστικά. Αν είναι να έρθω μες στο χειμώνα ακόμη καλύτερα για μένα. Είναι και κάποιοι συνάδελφοι Κύπριοι που έχω να τους δω από το 1997, από τότε που ήμασταν φοιτητές στο Παιδαγωγικό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρίνα μου, και του χρόνου εκεί θα είμαι και ελπίζω να τα πούμε από κοντά. Όσο για το Τσιγάρο... χαίρομαι που κι αυτή τη φορά ένα βιβλίο μου ήταν το εισιτήριο για ένα ταξίδι του μυαλού...
    Γιάννα καλό μου, πώς να μην περάσω όμορφα σ' ένα τέτοιο νησί, με τέτοιους ανθρώπους;Κι αν μπορούσα, αν γινόταν πολύ θα ήθελα να έχω μια αγκαλιά που να σας χωράει όλους, έστω και για μια στιγμή!
    Νικόδημε, για να δεις πόσο πολύ με αγαπάει η Κύπρος, τις μέρες που ήμουν εκεί, μέχρι που έβρεξε και παράλληλα υπήρχε και ένα αεράκι που βοηθούσε όσο τίποτα! Έπειτα είπαμε: η αγάπη του κόσμου μπορεί ν' ανέβαζε την θερμοκρασία, αλλά δρόσιζε την ψυχή! Εύχομαι ολόψυχα να νιώσεις με τον Καλέντη όσα σου αξίζουν! Να σε προσέξει και να σε ανεβάσει όπως ταιριάζει στην γλυκιά γραφή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Kα Μαντά καλως σας βρήκα!!!

    Ειστε εξαιρετική!!!Η Αλλη πλευρά του Νομισματος ειναι απο τα αγαπημένα μου βιβλία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγαπημένη μου κ.Μαντά καλή σας μέρα! Χαίρομαι ιδιαίτερα που η παραμονή σας στο νησί μας σας άφησε μόνο γλυκιές και ευχάριστες αναμνήσεις γιατί και εμείς την ίδια γλύκα κουβαλάμε!! Περάσαμε πάρα πολύ ωραία! Ευτυχώς που φέτος τα κατάφερα και βρήκα επιτέλους το θάρρος και σας μίλησα γιατί μετά δεν θα το συγχωρούσα στον εαυτό μου! Μέχρι του χρόνου υπόσχομαι να εξαφανήσω το κομμάτι του ντροπαλού μου εαυτού!
    Καλά να περνάτε και πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Merlin: Δόξω Τον Θεό! Βρήκα και έναν άνθρωπο που αγάπησε ξεχωριστά το Νόμισμα και όχι το Ποτάμι! ευχαριστώ!!!
    Στέφανη: Εμείς τα είπαμε και....κατ΄ιδίαν! Πιστεύω οτι όσο μεγαλώνεις θα γεμίζεις και αυτοπεποίθηση! Βρσίκεσαι στην εφηβεία και σ' αυτή την τρυφερή ηλικάι, όλα είναι τόσο δύσκολα.... Καλά να περνάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ...ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΦΩΤΟ "ΑΙΣΘΑΝΕΣΑΙ" ΤΗ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ!!!!!!
    ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥΣ!!!!!!!
    Κ. ΜΑΝΤΑ....ΘΑ ΣΑΣ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΠΟΥ????

    ΑπάντησηΔιαγραφή