Κάθε βιβλίο, ένα καράβι....

Πάμε να ταξιδέψουμε την ψυχή μας....

Γερό σκαρί κάθε βιβλίο, μπορεί να μας φτάσει μακριά....



9 Σεπτεμβρίου 2011

Μετά την καταιγίδα.... Ευαγγελία Ευσταθίου (ΛΙΒΑΝΗΣ)

Είναι το πρώτο της βιβλίο που διάβασα και μάλλον το ξεκίνησα…. «εξ ανάγκης». Μου τέλειωσαν τα βιβλία στην Τήνο, μπήκα σ’ ένα βιβλιοπωλείο, το είδα, θυμήθηκα ότι είχα γνωρίσει την συγγραφέα όταν είχε έρθει σε μια παρουσίασή μου και το πήρα. Ευτυχώς!
Λίγα λόγια για το βιβλίο:
Η Ρέα Γαλάνη είναι μια ηθοποιός που κοντά στα τριάντα της, δεν κατάφερε να κάνει μια λαμπρή καριέρα όπως την είχε ονειρευτεί. Ένα βράδυ, μετά την παράσταση στην οποία συμμετέχει, δέχεται την επίσκεψη μιας ηλικιωμένης γυναίκας που της προτείνει να παίξει έναν ρόλο εντελώς διαφορετικό και ελάχιστα… καλλιτεχνικό. Της ζητά να υποδυθεί την κόρη της. Οι δύο γυναίκες μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό και  η Σταματία Βερόνη Κέλερ, της ζητάει να πάρει την θέση της κόρης της . Η Μάγδα Κέλερ, η κόρη της, παντρεύτηκε τον πάμπλουτο Άρη Στασινό πριν δέκα χρόνια και έκανε μαζί του μια κόρη.  Η παράξενη γυναίκα αποκρύπτοντας την πραγματική αιτία που το ζευγάρι χώρισε, ζητά από την Ρέα να παίξει αυτό τον ρόλο για να ξανακερδίσει τον άντρα και το παιδί για λογαριασμό της κόρης της. Σύμφωνα με το σχέδιό της, η Ρέα, μόλις καταφέρει να κερδίσει τον Άρη και την μικρή,  θ’ αποσυρθεί χωρίς να το καταλάβει κανείς και την θέση της θα πάρει η Μάγδα. Η Ρέα έχει ένα σοβαρό λόγο να δεχτεί αυτό το παράξενο και επικίνδυνο παιχνίδι. Η μητέρα της πρέπει να χειρουργηθεί άμεσα στο εξωτερικό και το ποσό που της δίνει η Βερόνη Κέλερ, υπερκαλύπτει τα έξοδα. Όταν η «μεταμόρφωση» ολοκληρώνεται και η Ρέα πηγαίνει στην Ύδρα, στο σπίτι του Άρη, από την πρώτο καιρό αρχίζει να καταλαβαίνει ότι τα πράγματα δεν είναι όπως η Κέλερ της τα έχει περιγράψει. Η κόρη της, έχει κάνει μεγάλο κακό σ’ εκείνο το σπίτι και στους ανθρώπους που την αγάπησαν, ενώ εκείνη ανταπέδωσε με μίσος και κακία όλη την καλοσύνη που της έδειξαν, όλη την αγάπη που της έδωσαν. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνα, όταν γνωρίζει τον Μαρίνο Λιβέρη, νόθο γιο του γέρο Στασινού και ετεροθαλή αδελφό του Άρη. Πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεται ότι ένας μεγάλος έρωτας πυρπόλησε την Μάγδα κι εκείνον στο παρελθόν, ένας έρωτας που έγινε αιτία να μπει δυναμίτης στις ζωές των πρωταγωνιστών. Παράλληλα με τρόμο ανακαλύπτει ότι η σχέση της Μάγδας με την κόρη της, υπήρξε πολύ άσχημη από την ημέρα που η μικρή γεννήθηκε. Συνειδητοποιεί ότι η ηλικιωμένη γυναίκα την έριξε σ’ ένα τεράστιο λάκκο με φίδια, ο κλοιός γίνεται όλο και πιο ασφυκτικός, ενώ ο χρόνος πιέζει. Ο έρωτάς της για τον Μαρίνο αυτό τον σκοτεινό άντρα που δεν χάνει ευκαιρία να της θυμίζει τα λάθη «της» ενώ παράλληλα δείχνει να την διεκδικεί, κοντεύει να τρελάνει την ήρεμη συνήθως Ρέα. Κι ενώ όλα αυτά κατατρέχουν τους ήρωες, η υπόσχεση του Μαρίνου στον γέρο Στασινό πριν πεθάνει ,ορθώνεται. Το μεγάλο όνειρο του πατέρα του, ήταν ο θησαυρός  που βρίσκεται στον βυθό της θάλασσας, έξω από τις Οινούσσες, ένας αμύθητος θησαυρός που περιμένει αιώνες να τον ανακαλύψουν και είναι δεμένος με μια βαριά κατάρα…..
Ότι και να πω, δεν θα μπορέσω να σας περιγράψω αυτό το βιβλίο, μια μικρή ιδέα έδωσα, ελάχιστη, από τα μύρια όσα συμβαίνουν στις 651 σελίδες του!  Το διάβαζα και απορούσα για την φαντασία αυτή της κοπέλας που το έγραψε, λυπάμαι που όταν την γνώρισα δεν ήξερα την δουλειά της για να της τα πω από κοντά, ελπίζω στο μέλλον να έχω αυτή την ευκαιρία. Όπως καταλάβατε το βιβλίο μου άρεσε πάρα πολύ! Μια λέξη μου έρχεται συνεχώς στο μυαλό και είναι αυτή που το χαρακτήρισε μέσα μου τελικά: Συναρπαστικό! Μια εξαιρετική πλοκή, μυστήριο που σε κρατά σε εγρήγορση, ανατροπές συνεχείς και έξυπνες, σωστά δομημένη η πλοκή του.
Σ’ ένα μόνο έχω ένσταση. Θα ήθελα να έλειπαν τουλάχιστον 150 σελίδες! Και τι εννοώ, για να εξηγούμαι και να μην παρεξηγούμαι. Το ήθελα λίγο πιο «σφιχτό», κάποιες στιγμές πλατειάζει και αποδυναμώνει έτσι την εξαιρετική πλοκή του. Ενώ οι διάλογοι είναι απολύτως ζωντανοί, με την απαιτούμενη ένταση, οι περιγραφές του ναυαγίου και της ανεύρεσης μαγικές και έντονα κινηματογραφική η απόδοσή τους, υπάρχουν στιγμές που θα μπορούσαν οι εσωτερικοί μονόλογοι της ηρωίδας να είναι πιο σύντομοι, ν’ αφήνει και πράγματα στον αναγνώστη να τα σκεφτεί ή να τα υπονοήσει. Για να προσθέσω ότι πολλά από αυτά που γράφονται εννοούνται, δεν είναι ανάγκη να δίνει «μασημένη τροφή» στον αναγνώστη. Μικρό έως αμελητέο το «πταίσμα» θα έλεγα, όταν έχει κανείς στα χέρια του ένα βιβλίο που δεν θέλει να το αφήσει! Ένα βιβλίο που κανονικά σε ταξιδεύει, που σε κάνει να το αγαπήσεις πραγματικά, που γεμίζει το μυαλό και την ψυχή με θάλασσα, ήλιο, αλλά και σκοτάδι, κίνδυνο, αγωνία. Διαφωνώ επίσης με το εξώφυλλο, θα ήθελα κάτι πιο…. εμπνευσμένο γιατί το ίδιο το βιβλίο το αξίζει. Κοινότυπο και βαρετό, τόσο που καταντά αδιάφορο.
Αυτή τη στιγμή συνεχίζω με ένα ακόμα βιβλίο της Ευσταθίου, το «Με άλλα λόγια σ’ αγαπώ» και μου αρέσει κι αυτό πάρα πολύ, αλλά αναλυτικά σε επόμενη ανάρτηση! Προς το παρόν σας προτείνω να κάνετε μια βόλτα από το Ζάππειο και να προμηθευτείτε ένα υπέροχο ταξίδι!Αν μάλιστα βρεθείτε το Σάββατο στις 17 Σεπτεμβρίου στην έκθεση, θα είναι εκεί στο περίπτερο των εκδόσεων Λιβάνη, απότ ις 7 μέχρι τις 10.
Λίγα λόγια για την συγγραφέα:
 Η Ευαγγελία Ευσταθίου γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Πειραιά. Σπούδασε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και εργάζεται ως δασκάλα στη δημόσια εκπαίδευση τα τελευταία εφτά χρόνια.
Ξεκίνησε να γράφει από μικρή ηλικία, αρχικά παραμύθια και κατόπιν διηγήματα. Ασχολείται επίσης με τη ζωγραφική και τις κατασκευές από φυσικά υλικά. Μιλά αγγλικά και ιταλικά. Είναι παντρεμένη και έχει μία κόρη και ένα γιο.
Αυτό που προσθέτω εγώ από την πρώτη μας ολιγόλεπτη συνάντηση, είναι οτι πρόκειται για μια πολύ γλυκιά και ευγενική νεαρή γυναίκα με χαμογελο!

46 σχόλια:

  1. Πρέπει οπωσδήποτε να διαβάσετε το Αν τον άνεμο ρωτήσεις της κυρίας Ευσταθίου. Έχει απίστευτη πλοκή...Χθες αγόρασα το Χωρίς Χειροκρότημα, όταν το διαβάσω θα σας στείλω εντυπώσεις :-)

    Γιάννης Αντωνίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κυρία Μαντά, δεν θα σταθώ στο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ που μου βγαίνει αυθόρμητα απ' την καρδιά και στα χείλη,αλλά θα σας πω εν συντομία τούτο: Όταν ξεκίνησα να γράφω κάμποσα χρόνια πριν,μόνο στα όνειρά μου είχα την σκέψη πως μια μέρα η Λένα Μαντά θα μιλούσε τόσο κολακευτικά για κάποιο δικό μου βιβλίο.Να, ένα όνειρο που εκπληρώσατε λοιπόν και η τιμή που μου κάνατε είναι από μεγάλη μέχρι τεράστια!Εννοείται πως έλαβα υπόψιν μου τις παρατηρήσεις σας κι ελπίζω να σας αρέσει εξίσου το καινούριο μου που παρέδωσα μόλις σήμερα!
    Να είστε πάντα καλά και πάντα συνώνυμη της κορυφής όπως τόσα χρόνια τώρα!
    Καλή συνέχεια στα πνευματικά σας ταξίδια...
    Με απεριόριστη εκτίμηση,
    Ευαγγελία Ευσταθίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με πεισατε με την περιγραφη και ειχα σκοπο σημερα να κατεβω στο Ζαππειο για το φεστιβαλ.. Αν και δε εχω διαβασει το βιβλιο συμφωνω οτι το εξωφυλλο ειναι κοινοτυπο...Ποσο μα΄λλον (κακως βεβαια)που πολυς κοσμος επηρρεάζεται για να αγοράσει ενα βιβλιο από τα εξης 3 πράγματα: 1ον Εξωφυλλο 2ον ττιλος 3ον υποθεση.Και λεω κακως γιατι μπορει να υπαρχουν πολυ καλα βιβλια με αδιαφορο τιτλο και εξωφυλλο που δε τα κοιτάμε. Θα ήθελα να κάνω 2 ερωτησεις - παρατηρήσεις στην Κα Μαντά : 1ον γιατι δε γραφεται εσεις τις περιληψεις των βιβλίων??? Πραγματικά παρουσιάζεται τα βιβλα με τετοιο τρόπο που θελουμε να τα αγοράσουμε ενω οι περιληψεις στο site του Ψυχογιου υστερουν αρκετά..2ον Πιστευω οτι θα ήταν πιο σωστο και δικαιο να μας προτεινατε και βιβλια άλλων εκδόσεων που ειμαι σιγουρη οτι έχετε διαβασει (καταλαβαινω βεβαια τη θέση σας απλά το λεω γιατι εμπιστευομαι τηγνωμη σας για καποια βιβλία).Χαιρομαι πάντως να γνωριζω συνεχεια ΕΛΛΗΝΕΣ αξιολογους συγγραφεις.. και μέσα απο εσας γνωρισα τηνΚα Ευσταθιου..Ελπιζω να κρατησει 'σε επαφη' το βιβλιο της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μολις γυρισα από το Φεστιβαλ στο ΖΑΠΠΕΙΟ οπου ολως τυχαιως και με χαρα σας συνάντησα εκει.. Σας οφειλω λοιπον μια ΣΥΓΝΩΜΗ για 2 λόγους α) από δικίά μου αμέλεια δεν ειδα οτι το συγκεκριμενο βιβλιο ειναι από τις εκδοσεις ΛΙΒΑΝΗ και γιαυτο το λόγο σας ρωτησα που θα το βρω και ισως σας εφερα σε δυσκολη θεση. Κι ο 2ος λογος της συγνωμης μου ειναι που στο αμεσως προηγουμενο μυνημα μου σας εκανα μια ερωτηση για βιβλία άλλων εκδοτικων οικων εξαιτιας της ιδιας αμελειας μου. Φυσικά επέλεξα και τις 2 τελευταιες προτάσεις σας να διαβσω...Ελπίζω να πηγε καλα η συνεντευξη σας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιάννης Αντωνίου: Όπως είπα διαβάζω τώρα κι άλλο βιβλίο της Ευαγγελίας και θα συνεχίσω και με ΟΛΑ τα υπόλοιπα. Όταν μ' αρέσει ένας συγγραφέας, διαβάζω όλο το έργο του! Έχει ενδιαφέρον να παρακολουθώ την πορεία του. Ευχαριστώ, καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ευαγγελία Ευσταθίου: Θα ήθελα κάποια στιγμή (σύντομα), να επικοινωνήσεις προσωπικά μαζί μου γιατί είναι πολλά που θέλω να σου πω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ελένη Κ: Μην στεναχωριέσαι και δεν μ' έφερες σε δύσκολη θέση! Ο Λιβάνης είναι ο πρώτος μου εκδότης, από εκεί κυκλοφόρησε το πρώτο μου βιβλίο το 2001 και μπορεί η συνεργασία να μην συνεχίστηκε, αλλά δεν πάυω να τιμώ έναν τόσο μεγάλο όνομα στα εκδοτικά δρώμενα της χώρας μας και πολλές φορές έχω παρουσίασει βιβλία του απότ ο ιστολόγιο. Και φυσικά δεν διαβάζω μόνο τα του...οίκου μου, παρ' όλο που έχω σαφή προτίμηση στις εκδόσεις Ψυχογιός! Γι αυτό και από δω έχουν παρελάσει πολλοί συγγραφείς κι ας μην ανήκουν στο δυναμικό των εκδόσεων Ψυχογιός.
    Όσο για τις περιλήψεις στο site, μην ξεχνάτε οτι εγώ εδώ έχω όσο χώρο θέλω, εκεί πρέπει να δίνεται εν συντομία μια μικρή ιδέα για το βιβλίο!
    ΥΓ: Χάρηκα που σε γνώρισα από κοντά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Λενάκι μου... εγώ την Ευαγγελία την γνωρίζω μέσω fb..
    έχω το βιβλίο της "αν τον άνεμο ρωτήσεις"... δεν ξέρω όμως γιατί δεν το έχω ακόμα ξεκινήσει... είναι αδιευκρίνηστο!!!!!

    τώρα θα πάρω και αυτό που προτείνεις.. και θα τα διαβάσω και τα 2!!!!!

    φιλάκια... καλό ΣΚ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ζαχαρένια μου, αυτό είναι το...μυστήριο του αναγνώστη! Εγώ από πέρσι είχα αγοράσει το "Με άλλα λόγια σ' αγαπώ" και δεν το είχα διαβάσει. Φέτος διάβασα αυτο και τώρα διαβάζω αυτό που είχα ένα χρόνο στην βιβλιοθήκη μου! Καλό Σ/Κ γλυκό κορίτσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κυρία Μαντά, πώς μπορώ να επικοινωνήσω ιδιαιτέρως μαζί σας;Σας ευχαριστώ ξανά για το ενδιαφέρον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλό σου απόγευμα Λένα. Ομολογώ πως ούτε εγώ έχω διαβάσει κανένα της βιβλίο παρόλο που έχω ακούσει πολύ καλά λόγια. Πριν κάμποσο καιρό συζητώντας με μία συνάδελφο που διάβασε ΟΛΑ της τα βιβλία είπε ότι και εσύ - Έχει πολλή φαντασία.....που την βρίσκει- Ότι καλύτερο στην κα Ευσταθίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κι εδώ καλλιτέχνης η... πρωταγωνίστρια;;;; Και στο τελευταίο σας βιβλίο "του θεάματος" δεν ήταν;;;; Και η Ασπασία από το σπίτι στο ποτάμι επίσης.......; Διακρίνω μια επανάληψη, μια έλλειψη έμπνευσης, ένα "δεν έχω τι να πω αλλά να γράψω κάτι βρε αδερφέ"...... Έλεος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. evadalia: lena_manta@yahoo.gr Και θα τα πούμε πιο άμεσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Yianna: Και ελπίζω να το έχει η Ευαγγελία γιατί το αξίζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. elsa: Καλώς τηνε και ας άργησε! Κι έλεγα ποια λείπει για να μας κάνει άνω κάτω(ως συνήθως) , ποια λείπει.... Κι εγώ πρέπει τώρα ν' απαντήσω γιατί η Ευαγγελία ήθελε την ηρωίδα της ηθοποιό; Ή εγώ τραγουδίστρια; Ή γιατί ρπιν 4 χρόνια η Ασπασία και η Πολυξένη από το ποτάμι ήταν καλλιτέχνιδες; Και με βάζετε να΄λέω κοινοτυπίες του τύπου "Δεν υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη;" Σημασία έχει πώς επιλέγεις να δώσεις την ιστορία, ποια πλευρά θα φωτίσεις, ο τρόπος που θα εκφραστείς! Επιμένω πως είστε σε λάθος ιστολόγιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλώς τα δέχτηκες!
    Η ποικιλία επαγγελμάτων προεξοφλεί την παρουσία έμπνευσης; Πάντως, άκρως ενημερωμένη την βρίσκω περί των ηρώων σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ας ξαναπώ κι εγώ το ίδιο.... αφού δεν έχεις επίπεδο, αφού τα βιβλία σου είναι ίδια , αφού δεν έχεις τίποτα να μας δώσεις.. αφού δεν έχεις έμπνευση...
    γιατίι όλοι αυτοί που έχουν επίπεδο κλπ..σουλατσάρουν στο δικό σου ιστολόγιο???? ας πάνε σε άλλα με επιστημονικες συζητήσεις κλπ....
    και ας μας αφήσουν ήσυχους!!!!!!!!!!!!!!!!

    ζητάω πολλά????????????????????????????????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Βασίλης Μόσχης: Κάποτε, στην ελληνική τηλεόραση στην αρχή της ιδιωτικής της μορφής, ο Φώσκολος έδωσε την πρώτη εγχώρια σαπουνόπερα, την περιβόητη Λάμψη. Κτυπούσε πρωτιές, κανείς δεν δήλωνε οτι την έβλεπε, αλλα΄όλοι ήταν ενημερωμένοι για το στάδιο στο οποίο βρίσκονταν οι σχέσεις Αλέξη-Βίρνας, αν η Σελήνη (πού τα θυμήθηκα τώρα) είχε μιλήσει και αν ο Γιάγκος συνέχιζε την παράνομη σχέση του με την σατανική Σάντρα! Να υποθέσω οτι κάτι τέτοιο συμβαίνει και με μένα; τιμή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ζαχαρένια μου, αυτό ζητάω κι εγώ, αλλα΄δεν μου κάνουν το χατήρι!
    Ενημερώνω λοιπόν άπαντες: Εδώ είναι το ιστολόγιο της ευπώλητης, ροζ Λένας Μαντά, που ανήκει στην υποκουλτούρα, που εκμαυλίζει την ποιοτική λογοτεχνία, που πουλαέι χιλιάδες αντίτυπα μόνο εξαιτίας του επιθετικού marketing, που είναι...φύκι και όχι μεταξωτή κορδέλα (τι άλλο μου έχουν αποδώσει;) και ότι άλλο θέλετε! ΠΡΟΣΟΧΗ: Μπορεί να κολλήσετε λοιπόν κάτι ενοχλητικό, μακριά από αυτό το ιστολόγιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Γεια σου Λενα μας με το χιουμορ σου!!!!
    Ζαχαρουλα Μαζί σου!!!
    Δηλωνω κι εγω ευθαρσως οτι ανηκω στις ροζ αναγνωστριες της υποκουλτουρας!!! Θα κάνουμε κινημα ενάντια στο κατεστημενο (δηθεν) επιπεδο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΟΣΧΟΣ: δεν θα μπορούσα να κρίνω κάτι που δεν γνωρίζω η ίδια. Απλή λογική. Η ποικιλία των επαγγελμάτων δεν προεξοφλεί και την έμπνευση. Αλλά και το "γεμίζω 400 σελίδες" για να βγάλουμε το καλοκαίρι, επίσης δεν προϋποθέτει ούτε έμπνευση ούτε ότι έχω και κάτι ουσιαστικό να γράψω. Μην μπερδευόμαστε λοιπόν!
    Λένα Μαντά: Πού δεν υπάρχει παρθενογένεση;;;;;;;;;;;; Στην τέχνη. ΤΕΧΝΗ!!!!!!!!!!!! Τα βιβλία σας!!!! Καλό! Τελικά έχετε χιούμορ. Πάντως μη βαυκαλίζεστε! Η λογοτεχνία δεν κινδυνεύει από τα βιβλία σας. Οι αναγνώστες σας κινδυνεύουν!
    Ζαχαρούλα: Έλα .... γλυκιά μου! Χαλάρωσε. Τι σου θίξαμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Συγγνώμη για το λάθος κύριε Βασίλη στο όνομα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. elsa.... τα κουβαδάκια σου και σε αλλη παραλία... εδώ είναι χαμηλό το επίπεδο λέμε!!!! και επειδή μας θίγεις, ότι γουστάρουμε και αγαπάμε.... και επειδή δεν ντρεπόμαστε... ώρα να την κάνεις..!!!!

    αν δεν καταλαβες ενοχλείς!!! άσε μας εμάς σε έναν δικό μας κόσμο να νομίζουμε ότι θέλουμε,και τράβα παραπέρα να δώσεις τα φώτα σου!!!!!!!

    και επι τη ευκαιρία.... αφού η Μαντά για σένα είναι όλα αυτά που γράφεις.. τι δουλειά έχεις στο ιστολόγιο της? και δεν ασχολείσαι με ανθρώπους που κατά την γνώμη σου "αξίζουν τον κόπο"???????????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. elsa: Εδώ θα συμφωνήσω με την Ζαχαρούλα. Νομίζω οτι δεν έχετε θέση εδώ. Δεν έχετε καν χιούμορ και επιπλέον η τόσο ποιοτική σας καταγωγή δεν σας εμποδίζει να γίνεστε αγενής και προσβλητική. Δεν σας έχω ποτέ προσβάλλει και με προκαλειτε συνεχώς. Έκανα μια ανάρτηση για να προβάλω την δουλειά μιας νέας κοπέλας και το κάνατε πεδίο μάχης το ιστολόγιο. Σας παρακαλώ επιτέλους! Σε ποια γλώσσα καταλαβαίνετε οτι είστε ανεπιθύμητη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Βρε βρε σαν κάποιος να ζηλευει εδω μέσα....Πάντως elsa απο κάποιους σαν κι εσενα κινδυνευει η κοινωνία μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι δεν ασχολούμαι με τίποτα άλλο; Για να αφήσω ένα σχόλιο μου σε εσάς χρειάζομαι μόλις τρία λεπτά.
    Φαίνεται κυρία μαντά ότι το χιούμορ σας δεν το αντιλαμβάνομαι επειδή είναι ανύπαρκτο!!!!!
    Και Ελένη Κ. "ζηλεύω....." τι ακριβώς;;;; Έλα σε παρακαλώ! (και μην ανησυχείτε αυτή ήταν η τελευταία μου ανάρτηση εδώ. Με κούρασαν οι ανεπίδεκτοι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ΝΑ ΤΟ ΔΩ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΤΟ ΠΙΣΤΕΨΩ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Υπήρχε και ένας άνθρωπος που έφτυνε αλήθεια και δεν χάιδευε με ψέμματα και θεατρινισμούς του στυλ "σας λατρεύω" και άλλες τέτοιες σάχλες που συναντάς στα μεσημεριανάδικα και εσείς αντί να δεχτείτε τη διαφορετική άποψη χαίρεστε που φεύγει.
    Κυρία Μαντά: Αυτή είστε
    Ποίμνιο: Αυτή (κ. Μαντά) σας αξίζει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ο καθένας κρίνεται απο τις πράξεις του..Κι αν διαβαζες ανώνυμε ή elsa η οπως αλλιώς σε λένε ΟΛΑ τα σχολια της Κας Μαντα θα έβλεπες οτι δέχεται πάντα την αρνητικη ή αντιθετη αποψη η οποια όμως διατυπώνεται με σεβασμο. Κι αν δεις ολες τις οι απαντησεις σε εμας που μας αρεσει ή που δε μας αρέσει γινονται ΠΑΝΤΑ με αξιοπρέπεια και χωρις να θιγει κανεναν. Άποψη μου ειναι πως η αρνητικη κριτικη αν σέβεται τα ορια, την αξιοπρέπεια και τη διαφορετικότητα του άλλου και γίνεται καλοπροαίρετα τοτε ειναι επικοδομητικη. Αν όμως γινεται με προσβλητικό τρόπο τοτε ξεφευγει απο τα ορια της κριτικης και περνάει στον εξευτελισμο κυριως ομως αυτου που την κάνει. Ειναι στην επιλογη του καθενος τι θα διαβάζει και με τι θα γεμιζει τον ελευθερο χρόνο του. Τωρα αν κάποιος στον ελευθερο (και τοσο σημαντικο) ελευθερο χρόνο που εχει ασχολειται με το να προσβάλει τοτε μαλλον εγω μεγαλο θέμα και πρέπει να το λυσει μονος του και οχι κατηγορώντας αλλον. Αλλά βεβαια ειναι πιο ευκολο να κατηγορουμε τους αλλους απο το να γυρνάμε λιγο και να κοιταμε μεσα μας τι γινεται..Και σας συμβουλευω καλοπροαιρετα να το κανετε γιατι τοτε θα βρειτε μέσα σας τη αξια σας που εχετε χάσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Και νομιζα πως δε γινεται χειροτερα απο το 'τελευταιο τσιγαρο'...αυτο που μονο πετυχε η Μαντα ειναι ο τιτλος,διοτι ειναι οντως ενα βιβλιο... χωρις χειροκροτημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Με συγχωρείτε αλλά εδώ και καιρό παρατηρώ το blog και την εν λόγω συζήτηση. Νομίζω πως η "elsa" έχει μια φανερά αντίθετη άποψη, η οποία διατυπώνεται με επιχειρήματα και αρκετά εύγλωττα, αλλά εγώ βλέπω μάλλον εσάς κυρία Μαντά και τους περισσότερους να απαντούν σαν "αμυνόμενοι" και σαν θιγμένοι.
    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
    Αλεξάνδρα Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Γεια σας Κυρία Μαντά.. Πρώτα απ'όλα θέλω να σας πω ότι μου αρέσουν πολύ τα βιβλία σας, ειδικά το "Η άλλη πλευρά του νομίσματος"! Μόλις ανακάλυψα το blog σας και χάρηκα ιδιαίτερα γι'αυτό και θα το παρακολουθώ από δω και πέρα.. Όσο για το βιβλίο που αναφέρεστε σ'αυτήν την δημοσίευση η υπόθεσή του μου κίνησε το ενδιαφέρον οπότε θα το ρίξω σίγουρα μια ματιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Κυρία Ευαγγελία έχω ξετρελαθεί με τα βιβλία σας. Μας ταξιδεύετε σε άλλους κόσμους, ιδεατούς!!!! Δεν θέλω να πω πολλά λόγια μονάχα ότι δεν θέλω να ξεκινήσω το τελευταίο σας βιβλίο και περιμένω να εκδοθεί το καινούργιο(αιώνιες νύχτες) για να νιώθω ασφαλής!!!Φιλιά από Κύπρο!!!Νιώθω σαν να σας ξέρω από χρόνια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Η Λένα δε γράφει λογοτεχνία, γράφει ιστορίες για συγκεκριμένη χρήση, όπως και η Nora Roberts. Αυτό που κάνει το κάνει καλά και ο κόσμος το ευχαριστιέται. Είναι άξια. Για τον ίδιο λόγο εκτιμώ τον Σεφερλή για πράδειγμα. Και αυτός ευχαριστεί το κοινο. Είναι απλός αντιγραφέας βέβαια και δεν έχει γράψει ποτέ ούτε το παραμικρό αστείο, ούτε μια κατάσταση, ούτε έναν χαρακτήρα, αλλά αγαπά αυτό που κάνει και κάποιος το απολαμβάνει. Αυτό μου φτάνει. Είναι τραγική η κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας που έχει διαπράξει βέβαια. Καμία σχέση με τη Λένα.

    Δε νομίζω ότι η Λένα έχει σκοπό να προχωρήσει τη φόρμα του μυθιστορήματος, ίσως μάλιστα να μην ξέρει και πού έχουν φτάσει κάποιοι συγγραφείς τον προηγούμενο αιώνα αυτό που λέμε μυθιστόρημα. Δεν ξέρω πόσο έχει διαβάσει και αν έχει διαβάσει. Υποθέτω όμως ότι η Λένα ξέρει τι κάνει και γιατί. Λυπάμαι αν οι αναγνώστες δεν ξέρουν τι ακριβώς διαβάζουν. Λυπάμαι και αν δεν έχουν διαβάσει λογοτεχνία και πιστεύουν ότι αυτό που διαβάζουν είναι λογοτεχνία. Εϊναι μια ευκολοδιάβαστη ιστορία να περνάει η ώρα. Ο Ναμπόκοβ δε διαβάζεται πολύ καλά στην παραλία. Η Λένα διαβάζεται.

    Η Λένα γράφει πολύ άσχημα και οι εκδόσεις είναι εξίσου κακές. Δεν ξέρω τι είδους διόρθωση περνάει το κείμενο στον εκδότη, αλλά ακόμα και στο τυπωμένο βιβλίο το κείμενο το ίδιο μοιάζει να έχει στερηθεί επιμέλειας. Η γραφή, η πλοκή, οι χαρακτήρες και όλα αυτά που εξετάζει ένας κριτικός, δε μπορούν να σταθούν ακόμα και σε καλόπιστη λογοτεχνική κριτική. Προφανώς αγνοεί πολύ βασικά πράγματα και δε διαθέτει τεχνική. Για παράδειγμα, όλοι οι χαρακτήρες ακούγονται σαν να είναι το ίδιο ακριβώς άτομο, η Λένα ή ίδια. Υπάρχει μια χάρτινη υφή σε όλα. Το κείμενο έχει εξυπνακισμούς, παύσεις με απωσιωπητικά για έμφαση της ατάκας που ακολουθεί και άλλα τραγικά πράγματα. Τολμώ να πω ότι το κείμενο έχει μια εφηβική χροιά. Μεγιστο κομπλιμέντο για μια γυναίκα αλλά όχι για μια συγγραφέα.

    Παρόλα αυτά, η Λένα απολαμβάνει αυτό που κάνει και το κείμενο βρίσκει το κοινό του. Παράγει τζίρο για τον εκδότη, ζει από αυτό που κάνει, παράγει ΦΠΑ και βαρύ φόρο εισοδήματος σε όλα τα κομμάτια της αλυσσίδας της έκδοσης, και γενικά προσφέρει, ακόμα και με αυτή την έννοια. Ας μη ξεχνάμε ότι σε όλες τις χώρες σέβονται πολύ όποιον παράγει. Κρίμα που η Λένα δεν παράγει κάτι ικανό να εξαχθεί και να πουλήσει καλά σε άλλες γλώσσες. Εγώ την ευχαριστώ που πληρώνει φόρους και κάνει κάποιους ανθρώπους περισσότερο χαρούμενους με το έργο της...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. ...Τη Λένα την εκτιμώ όπως το μάγειρα στο σουβλατζίδικο της γειτονίας. Είναι καλός άνθρωπος, προσπαθεί να κάνει το καλύτερο, και δεν πιστεύει ότι είναι σεφ. Καλό είναι όμως να ξέρουμε ότι τρώμε απλά ψητό κοτόπουλο όταν τρώμε ψητό κοτόπουλο.

    Λυπάμε ιδιαίτερα όταν διαβάζω κακεντρεχή κριτική απο μισοπετυχημένους έως αποτυχημένους συγγραφείς/κριτικούς. Δεν απευθύνεται σε αυτούς και δεν παράγει κείμενο με το οποίο πρέπει να ασχολούνται. Είναι απλά ένας εύκολος στόχος να βγάλουν όσα έχουν μέσα τους. Άλλωστε, όλοι ξέρουμε ότι τον κριτικό τον διαλέγουμε για να ευχαριστεί το κοινό, να γράφει κείμενα που θέλει να διαβάσει ο αναγκώστης, κείμενα διασκεδαστικά, κραυγαλέα και δηκτικά. Μη τους παίρνουμε και πολύ σοβαρά. Κοιτάξτε ένα περιοδικό που κάνει reviews σε cd μουσικής. θα βρήτε σίγουρα έναν τέτοιο τύπο. Έχει τη χρησιμότητά του. Γελάμε όταν διαβάζουμε το κείμενο του. Και μετά ίσως αγοράσουμε το δίσκο παρά την κριτική.

    Η Λένα είναι το θύμα στην υπόθεση. Στεναχωριέμαι όταν αντιδρά άσχημα σε τέτοια κριτική αντί να χαμογελά και ακόμα περισσότερο όταν προσπαθεί να υπερασπιστεί τον εαυτό της. Δεν είναι δυνατόν να τον υπερασπιστεί, γιατί οι κριτικοί στην ουσία έχουν δίκιο και η Λένα μοιάζει ανίκανη να αμυνθεί, δεν έχει τα εφόδια.

    Τα best sellers είναι σχεδόν αποκλεισμένα από τις στήλες κριτικής. Γι αυτά υπάρχει μόνο η χλεύη, ακόμα και στις σπάνιες περιπτώσεις που είναι καλά. Είναι άδικο, αλλά δεν πιστεύω ότι χάνουν κάτι. Εδώ κατακρίνει ο κάθε ανίδεος τον Κοέλο και τον Έκο, στη Λένα θα κολλήσει;

    Λυπάμαι όταν αναγνώστες της σπεύδουν να κατηγορήσουν όποιον κατηγορεί τη Λένα. Όταν το κάνουν δείχνουν συνήθως χαμηλό μορφωτικό επιπεδο και άγνοια. Ακόμα χειρότερο είναι το ότι δείχνουν κακή ποιότητα χαρακτήρα και κακή ανατροφή. Αν θέλουν να προστατεύσουν πραγματικά τη Λένα, να το αποφεύγουν γιατί αντανακλά στο ευρύ κοινό της η συμπεριφορά τους και την καρπώνεται ο αντίπαλος.

    Να εκτιμάμε το κάθε τι γι αυτό ακριβώς που είναι και να ζήσουμε μια καλή ζωή όλη μας. Καλημέρα σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσβάλλεις έναν άνθρωπο. Ο πιο δημοφιλής, είναι η άμεση και με...έφοδο επίθεση. Υπάρχει και ο άλλος όμως. Αυτός που δήθεν τον υπερασπίζεσαι και μέσα από εκεί καταφέρνεις να τον θίξεις με το γάντι και χωρίς μάλιστα να υπογράφεις το κείμενό σου. Και ακριβώς επειδή δεν είμαι "ψητό κοτόπουλο" έχω την νοημοσύνη να καταλάβω. Επιπλέον δε, ο τίτλος "θύμα" δεν με αντιπροσωπεύει και δεν έχω ανάγκη υπεράσπισης, όπως δεν απολογούμαι για τίποτα. Για ένα μόνο αναρωτιέμαι: Τι κάνετε εσείς στην τόσο ποιοτική ζωή σας, που στις έξι και μισή το πρωί βρεθήκατε στο ιστολόγιό μου, στην ανάρτηση για μια νέα συγγραφέα και γράψατε με τόσο κέφι ένα κείμενο που δεν θα χαρακτηρίσω και μάλιστα σε τόνο "φιλικό", χρησιμοποιώντας το μικρό μου όνομα, σαν να γνωριζόμαστε ή σαν να είμαστε φίλοι;

      Διαγραφή
  36. Λένα, θα είσαι η Λένα, όπως ο Λαζόπουλος είναι ο Λάκης και ο Τριανταφυλλόπουλος είναι ο Μάκης. Έρχεται με την επωνυμία αυτό, δεν είναι κακό. Έπρεπε να χαίρεσαι που άγνωστοι σε λένε με το μικρό σου όνομα. Αν αρχίσω να σε αποκαλώ "η Κυρία Μαντά" θα ακουστεί ειρωνικό, έτσι δεν είναι;

    Λένα, εγώ δεν ανήκω στο κύκλωμα των εκδόσεων, δε βγάζω χρήματα από αυτό, δεν γράφω κριτικές για τον ελληνικό τύπο, ούτε έχω την ανάγκη καθενός. Άκουσες φωνές και ύβρεις, άκου και μένα τον ανώνυμο. Μην ψάχνεις έναν εχθρό σε μένα.

    Δουλέυω νύχτα, γι αυτό γράφω και γράφω 6 το πρωί, δεν είναι κακό.

    Δε σε προσβάλει το να γράφεις αυτό που λέμε genre fiction. Η δουλειά δεν είναι ντροπή. Πολλοί το κάνουν με υπερηφάνεια. Άλλοι το κάνουν με ψευδώνυμο και μερικοί το κάνουν με πολλά ψευδώνυμα.

    Αν δεν αισθάνεσαι θύμα μετά από όσα γράφτηκαν για σένα και τις αναγνώστριές σου, απορώ. Εγώ θα το είχα πάει στα δικαστήρια.

    Η μεγαλύτερη του είδους στο οποίο θα έλεγα ότι γράφεις είναι η Nora Roberts. Διάβασε αυτό αν δε το έχεις διαβάσει:

    http://www.guardian.co.uk/books/2011/nov/20/nora-roberts-interview-romance-fiction

    Μιλάμε για 12 εκατομμύρια κομμάτια το χρόνο, σε μια αγορά που είναι φυσικά τουλάχστον 40 φορές μεγαλύτερη από την Ελληνική αγορά. Τι λέει λοιπόν η Νόρα;

    "Why would you apologise for what you read for pleasure? Just think of the illiteracy rate."

    Γιατί να απολογηθώ επειδή διαβάζω για την πλάκα μου δηλαδή. Να σκεφτούμε και τον αναλφαβητισμό.

    Όταν η μεγαλύτερη του είδους και η πιο πετυχημένη στον κόσμο στο είδος χρειάζεται τέτοια σαθρά επιχειρήματα, γιατί δεν δέχεσαι την πραγματικότητα; Το είδος είναι τσίχλα για το μυαλό, τίποτε παραπάνω. Το ξέρει γιατί το κάνει 30 χρόνια. Βλέπεις κάποια υπεράσπιση στο θέμα λογοτεχνικής ποιότητας; Δεν είναι καν κοτόπουλο, είναι πατάτα τηγανητή. Θα ήταν αστείο και να το επιχειρήσει. Προφανώς και δεν κάνει τίποτε για τον αναλφαβητισμό το να διαβάζει κάποιος τα βιβλία της. Ούτε κανείς θα μάθει να διαβάσει αγγλικά για να τη διαβάσει. Αν δε τη διάβαζε με μανία, και δε τα έβρισκε παντού, από το μπακάλικο μέχρι το αεροδρόμιο, ίσως να μάσαγε και κάτι καλύτερο ή θρεπτικότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τον! Δεν ψάχνω εχθρούς και δεν είδα εχθρό σε σας, αν και είμαι μαθημένη σε επιθέσεις όλων των ειδών και γι αυτό δεν απολογούμαι, το ξεκαθάρισα. Όπως ποτέ δεν υποκρίθηκα κάτι που δεν είμαι και δεν θα γίνω ποτέ. Όσο για τα δικαστήρια έχουν αρκετή δουλειά για να τρέχω και εγώ άνευ λόγου. Ο καθένας κρίνεται από αυτά που λέει και κάνει και για να γίνω και λίγο κυνική, δεν θα του δώσω την χαρά να γίνει "διάσημος" σε βάρος μου. Εξάλλου υπάρχει πάντα και ο Βολταίρος να βάζει φρένο μ' εκείνο το περιβόητο: "Δεν συμφωνώ ούτε με μια λέξη απ' όσα λές, αλλα΄θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου, να λες ελεύθερα αυτό που πρεσβεύεις". Όσο για την λέξη "δουλειά" δεν μπορώ να την "ταυτοποιήσω" με την συγγραφή. Για μένα είναι διασκέδαση, είναι σαν να πηγαίνω για καφέ με μια φίλη και της αφηγούμαι όσα γεννάει το μυαλό μου. Αυτό κάνω όταν γράφω και σαφώς δεν υπάρχει λόγος να ντρέπομαι ή να κρύβομαι πίσω από ψευδώνυμα. Παράλληλα, μαζί με μένα και άλλες πολλές γυναίκες συγγραφείς, πουλάνε δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα, μόνο που τα πυρά, για κάποιο άγνωστο σε μένα λόγο, τα δέχομαι εγώ, πρώτη και ίσως μοναδική, χωρίς ποτέ να έχω προκαλέσει, χωρίς ποτέ να έχω θίξει κανέναν. Και τις πιο χυδαίες επιθέσεις τις έχω δεχτεί από ανθρώπους που υπηρετούν ή προασπίζουν την ποιοτική λογοτεχνία, την κουλτούρα και ένα ανώτερο επίπεδο. Τυχαίο; Μπορεί....
      Όσο για το "Λένα" το δέχομαι και σας ευχαριστώ, έτσι όπως το τοποθετήσατε, με τιμά.

      Διαγραφή
    2. Μη μου μιλάς στον πληθυντικό σε παρακαλώ, γιατί δε μπορώ να σου μιλήσω στον πληθυντικό. Δεν ταιριάζει στη δημόσια εικόνα σου. Η Βέφα, η Λένα, τα είπαμε.

      Καλά κάνεις και είσαι μαθημένη στις "επιθέσεις" όπως τις λες, γιατί με την έκθεση στο κοινό έρχεται και η κριτική, καλόπιστη ή κακόπιστη.

      Εσύ δεν πουλάς περισσότερο στο είδος; Ποιος περιμένεις να δεκτεί τα πυρά; Αυτή που πουλάει 1200 κομμάτια; Με τα δεδομένα της αγοράς, γίνεσαι αυτόματα εκπρόσωπος τύπου των συγγραφέων του είδους. Δε σε ρώτησαν, αλλά δε μπορείς να κάνεις και αλλιώς. Εγώ βλέπω ότι σου αρέσει. Όλες μια αγκαλιά της έχεις πάρει στο είδος σου, σαν μαμά τολμώ να πω ή έστω καλή θεία.

      Το κακό με την την επιτυχία είναι ότι εξασφαλίζει και άλλη επιτυχία. Συσσωρεύεται όταν ξεπεράσει κάποιο βαθμό κορεσμού. Για παράδειγμα, αν αυτή τη στιγμή υπήρχε κάποια που έκανε αυτό που κάνεις λίγο καλύτερα από σένα, δε θα σε έβαζε στην άκρη ο εκδοτικός οίκος σου. γιατί ήδη οι θέσεις είναι λίγο πολύ καλυμμένες και υπηρξες αξιόπιστος συνεργάτης και αποδοτικός. Είσαι ένα brand πλέον. Επίσης, μόνο το όνομά σου είναι ικανό να παράγει κάποιες πωλήσεις, ανεξάρτητα απο το περιεχόμενο. Σε στηρίζει ένας μεγάλος οίκος και ένας μηχανισμός μάρκετιν, όπως στηρίζει και κάθε πετυχημένο. Με αυτά τα δεδομένα η αξιοκρατία πάει περίπατο. Ένας ακόμα λόγος να δεθείς επιθέσεις.

      Εγώ αν ήμουν στη θέση ίσως να έγραφα κάτι και θα το έδινα μέσω κάποιου άλλου σε ένα εκδοτικό οίκο. Σκέψου ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην εκδοθεί καν ή να εκδοθεί και να πουλήσει ελάχιστο. Εκεί στέκεται και σκέφτεται ο επιτυχημένος. Γι αυτό δεν καθόμαστε ποτέ πάνω στην επιτυχία και ακούμε την κριτική από όπου και αν έρχεται.

      Η κουλτούρα εμπεριέχει πάντα και την ψευτοκουλτούρα. Αυτή που φτιάχνεται από κάποιους για κάποιο σκοπό. Έχει τα στεγανά της, το κύκλωμά της, τις παρέες της. Λογικό ειναι γιατί υπάρχουν μεν λογοτεχνικά κριτήρια, αλλά δεν είναι σε καμιά περίπτωση απόλυτα. Και η επιτυχία κάποιου είναι κάτι που σε κάνει να ζηλεύεις, πολύ σημαντικός παράγοντας.

      Τα δικαστήρια είναι για τις περιπτώσεις που δεν κρίνουν αυτό που γράφεις αλλά εσένα. Γι αυτό που γράφεις ή για την ικανότητά σου μπορούν να πουν ότι θέλουν. Νομίζω ότι τα όρια ξεπεράστηκαν κάποια στιγμή. Εγώ ντράπηκα για εκείνες τις μέρες. Τέλος πάντων.

      Οι περισσότεροι συγγραφείς που άφησαν κάτι σημαντικό έλεγαν ότι το 80% της δουλειάς τους ήταν βασανιστήριο. Η όποια χαρά υπήρχε ήταν πολύ νωρίς στη διαδικασία κάθε βιβλίου. Το ότι απολαμβάνεις ολόκληρη τη διαδικασία το βρίσκω υπέροχο. Είσαι πολύ τυχερή.

      Τα ψευδώνυμα δε τα βάζουμε επειδή ντρεπόμαστε για την ποιότητα απαραίτητα. Υπάρχουν πάρα πολλοι λόγοι. Εμπορικοί, διάκρισης ειδών, πρώτων δοκιμών σε νέο είδος, απλής ανασφάλειας κλπ.

      Διαγραφή
    3. Ας αφήσω κι εγώ τον πληθυντικό λοιπόν και πάμε επί της ουσίας σε μια συζήτηση που εξελίσσεται με πολύ ενδιαφέρον τρόπο! Πιάνω λοιπόν από την αρχή όσα λες και σου απαντώ. Η Καίτη ικονόμου με την Λευκή Ορχιδέα της ΄φτασε τις 97.000 αντίτυπα σε πωλήσεις, όταν το δικό μου Χωρίς χειροκρότημα άγγιξε μόλις τις 74.000 σε πωλήσεις. Για να μην πιάσω την Δημουλίδου, γνωστές οι πωλήσεις της. Η Μεταξία Κράλλη φέτος, πρωτοεμφανιζόμενη άγγιξε σε έναν χρονο τις 25.000 αντίτυπα και είναι πολλά τα παραδείγματα γυναικών που οι πωλήσεις τους, είναι αξιοσημείωτες, αλαλ΄τολμώ να πω, οτι μάλλον τους αρέσει να με "χτυπάνε", ίσως γιατί δεν απαντώ και γιατί είναι νόμος για μένα, οτι δεν μπορεί ολοι ν' αρέσουν σε όλους.
      Το πιο κάτω που έγραψες, πολύ μου άρεσε! Ναι, έχω το σύνδρομο "μανούλα" και υπερασπίζομαι με πάθος όποιον αγαπώ, συγχωρώ όταν πειράξουν εμένα, χτυπώ δυνατά όταν πειράξουν τους αγαπημένους μου. Ο άντραςμου λέει: "Είναι να μην βάλει κάποιον η Λένα κάτω από την ομπρέλα της!"
      Και στο παρακάτω θα συμφωνήσω μαζί σου. Πραγματικά ο εκδοτικός μου δεν θα με βάλει στην άκρη γιατί έχω δουλέψει σκληρά, υπήρξα και θα είμαι "στρατιώτης", αλλα΄λάβε υπόψη σου, πως ότι έκανε για με΄να, το κάνει για κάθε καινούριο και από κει μετά παίρνουν όλοι τον δρομο τους, ανάλογα με τις δυνατότητες, αλλά και με την αγάπη του κοινού, γιατί ο αναγνώστης είναι ο απόλυτος κριτής της δουλειάς μας και όπως συνηθίζω να λέω: "Δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση από τον ψίθυρο του ευχαριστημένου αναγνώστη".
      Όσο για το παρακάτω, δεν ξέρω κατά πόσο είσαι γνώστης της πορείας μου, αλλά πριν τις εκδόσεις Ψυχογιός ήμουν σε άλλο εκδότη και εκεί τα πράγματα πήγαν απογοητευτικά. Όταν κυκλοφόρησε το Βαλς, από τον Ψυχογιό, πήγε συμπαθητικά καλά και αμέσως μετά η Θεανώ αν΄βηκε ψηλότερα, μέχρι που το 2007 γίνεται το "μπαμ" με το σπίτι δίπλα στο ποτάμι και με ανακαλύπτουν και οι βιβλιοκριτικοί εξαιτίας της μεγάλης εκδοτικής του επιτυχίας, πράγμα που δεν με χαροποίησε καθόλου! Με αυτό θέλω να πω, οτι η άνοδος ήρθε προοδευτικά και συμφωνώ οτι ήταν θέμα εκδότη και μάρκετιγκ και δημοσίων σχέσεων και ότι άλλο. Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Κάτι είδε ο κόσμος, κάτι τον άγγιξε και με ανέβασε εδώ που είμαι σήμερα και αυτό δεν θα το ξεχάσω ποτέ.

      Διαγραφή
    4. (συνέχεια) ....Όσο για την κουλτούρα, την δήθεν, την νόμιμη, όπως θέλεις πες την,όταν συναντιέμαι με την εμπάθειά της, έμαθα να σφυρίζω αδιάφορα. Και ο λόγος έιναι απλός αλλά μη...αποδείξιμος! Αν μπορούσαν όλοι αυτοί να διαβάσουν τα γράμματα που παίρνω, αυτά που είναι γεμάτα από την ψυχή του κάθε απλού ανθρώπου, θα καταλάβαιναν γιατί δεν με αγγίζει η χολή τους. Όταν κυκλοφόρησε το Τελευταίο τσιγάρο, επειδή μέσα υπάρχει μια κοπελίτσα με ανορεξία, ξέρεις πόσα γράμματα πήρα από κοπέλες με το ίδιο πρόβλημα και καμαρώνω που κάποιες από αυτές τις έστειλα στην Ανάσα ή τις έπεισα να ζητήσουν βοήθεια και ακόμα αλληλογραφώ μαζί τους και προσπαθώ να τις κάνω να μην παραιτηθούν, να συνεχίσουν μια πορεία αντίθετη με την καταστροφική που είχαν πάρει κάποια στιγμή της ζωής τους.
      Σίγουρα, δεν θα πω ψέματα, κάποια δημοσιεύματα με έκαναν να κλάψω από πίκρα γιατί ήταν άδικα και χυδαία, αλλά έχω΄μια οικογένεια να με στηρίζει και είναι πολύτιμη και ανεκτίμητη. Και σ' αυτό είμαι τυχερή, όπως και σ' αυτό που μόνος σου είπες. Ναι, απολαμβάνω κάθε λεπτό της διαδικασίας όταν γράφω ένα βιβλίο (και αντίθετα από τη Nora Roberts που διάβασα την συνέντευξή της, δεν μου παίρνει 45 μέρες αλλά 7-8 μήνες), ναι μου αρέσει να χάνομαι στις ιστορίες και στους ήρωές μου, αλλα΄δεν σταματώ εκεί. Παρ' όλο που νιώθω πολύ άβολα, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο γιατί είμαι επικοινωνιακή, αγαπώ και τις παρουσιάσεις, την επαφή με τον κόσμο, τα χαμόγελα και τις αγκαλιές τους. Γι αυτό και καμιά μου παρουσίαση δεν είναι ίδια με την άλλη, "ξεπετάω" γρήγορα τα διαδικαστικά και μετά αφήνομαι σε συζήτηση με τον κόσμο για βιβλία που διάβσαν και τους άρεσαν, τους προτείνω άλλα που άρεσαν σε μένα, με ρωτούν πράγματα για το "παρασκήνιο" κάθε βιβλίου μου που διάβασαν και προσπαθώ στην μία ώρα που κρατάει, να περάσει καλά ο κόσμος, να φύγει μ' ένα χαμόγελο. Το καλό είναι οτι το πετυχαίνω! Μου αρέσει η φωτεινή πλευρά της ζωής, το ποτήρι είναι για μένα μισογεμάτο πάντα και ίσως αυτό είναι που εκτίμησε ο κόσμος σε μένα. Δεν ξέρω και δεν το αναλύω. Όπως είπες και εσύ το σύνδρομο "Μανούλα" υπάρχει και δεν εξηγείται.
      Επιπλέον το θέμα του ψευδώνυμου, έχει να κάνει και με την μόνιμη εργασία όπου κάποιοι δεν θέλουν να την εμπλέξουν με τα συγγραφικά και δεν τους αδικώ.
      Κλείνοντας θέλω να σου πω και κάτι ακόμα: Ουτε υπερτιμώ, ούτε υποτιμώ αυτό που κάνω. Γράφω οτι μου αρέσει εμένα να διαβάζω, αλλά δεν δεχομαι οτι τα βιβλία μου είναι μόνο "τσίχλα" για το μυαλό. Κάποιοι από τους αναγνώστες, πέρασαν σ' ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης, πήγαν πιο κάτω από το προφανές και πήραν κάποια μηνύματα που ανήκουν στην δική μου κοσμοθεωρία. Στα 48 μου΄, έχω πια συνειδητοποιήσει, οτι μαθήματα, μηνύματα, στάσεις ζωής, μπορείς να πάρεις από παντού, αρκεί να κρατάς το μυαλό σου ανοιχτό. Ακόμα και μια χαζή διαφήμιση έχει να σου δώσει, αρκεί να θέλεις να πάρεις. Το να είσαι αλαζονικός, να θέτεις εαυτόν υπεράνω από τα απλά και να ενθουσιάζεσαι μόνο με αυτά που αδυνατείς να καταλάβεις πλήρως, δεν το κατάλαβα ποτέ και δεν το ακολούθησα ποτέ. Και όλο αυτό το δήθεν, το περίπλοκο, ίσως και να μας έφερε εδώ που μας έφερε. Όταν όλοι νόμιζαν οτι κάναμε βήματα μπροστά, ήταν γιατί είχαμε χάσει την πυξίδα και στην πραγματικότητα βαδίζαμε προς έναν γκρεμό που δεν αποφύγαμε τελικά.
      Αλήθεια, δεν σε ρώτησα: Τι βιβλία σου αρέσει εσένα να διαβάζεις τελικά; Ελληνική ή αποκλειστικά ξένη λογοτεχνία;

      Διαγραφή
  37. Diabazo tis diafores kritikes sto blok afto kai en meri xamogelo me tin xazomara pou koubala o kathenas kai afini to sxolio tou edo.i arnitiki kritiki den ine kako...malon i kakia pou vgazoun kapia sxolia ine na lypate kanis aftous pou esto ta tria lepta pou afierosan na mpoun edo kai na grapsoun askopa kata tin gnomi mou tha mporousan na ta afierosoun kanondas kati xrisimo kai ousiodes gia ton eafto tous andi na asxolounde me kati pou stin ousia den tous arese.ego pandos kyria manta latrevo ta biblia sas kai taxo olla.ine oreo pragma enas anthropos me tin empnefsi tin fandasia kai evesthisia tou na mpori na dosi stigmes xalarosis se kapious alous.ta sixaritiria mou.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ευχαριστώ, αλλά όταν τα σχόλια εκφράζονται με κόσμιο τρόπο, προωθούν και τον διάλογο νομίζω. Αν συμφωνούσαμε όλοι, τι νόημα θα είχε να συζητάμε; Δεν θυμώνω, τα διαβάζω και απαντώ, αλλα΄θα έλεγα ψεματα αν δεν χαιρόμουν με κάθε αναγνώστη που αγαπάει τα βιβλία μου και περνάει καλά με αυτά, όπως κι εγώ όταν τα γράφω! Καλό Σ/Κ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. KYRIA MANTA DIAVASA TO EROTAS SAN BROXH TI NA SAS PO OTI XETRELATHHKA LIGO EINAI ENA APISTEYTO BIBLIO SYGXARHTHRIA PANTA TATOIA KAI PANO APO OLA YGEIA SAS EYXOMAI

    ΑπάντησηΔιαγραφή